STUDIJSKI PROGRAM MASTER AKADEMSKIH STUDIJA FIZIČKO VASPITANJE I SPORT NALAZI SE U PROCESU AKREDITACIJE.
Studijski program master akademskih studija Fizičko vaspitanje i sport (DHP) u trajanju od jedne godine (dva semestra), na kojem se stiče 60 ESPB, sadrži sve elemente utvrđene Zakonom o visokom obrazovanju i standardima za akreditaciju studijskih programa.
Struktura studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport koncipirana je po uzoru na priznate međunarodne visokoobrazovne institucije, usaglašena je sa postojećim nivoom razvoja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, zasnovana je na Bolonjskoj deklaraciji i u skladu je sa zahtevima koji proizilaze iz praktične primene saznanja neophodnih u ovoj oblasti. Uslovi za upis na studijski program su završene osnovne akademske studije.
Osnovni cilј studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master akademskih studija jeste obrazovanje master profesora fizičkog vaspitanja i sporta za samostalan rad u obrazovnim ustanovama, kao i rad u istraživačkim ustanovama i institucijama koje se bave razvojem, upravlјanjem i kontrolom u oblasti sporta i to kroz sticanje savremenih teorijskih i praktično primenjivih znanja, razvijanje novih veština kroz aktivnosti istraživanja u cilјu kompetentnog rešavanja praktičnih i teoretskih problema istraživačko-razvojnog i inovativnog karaktera, kritičko tumačenje u vezi primenjenih modela, postupaka i ostvarenih rezultata istraživanja, kao i dalјe usavršavanje znanja u svim oblicima profesionalne delatnosti i sposobnosti neophodnih za nastavak studija na višem nivou obrazovanja.
Ishod procesa učenja jesu kompetentni master profesori fizičkog vaspitanja i sporta, osposoblјeni za izvođenje nastave fizičkog vaspitanja na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja, za sprovođenje programiranih sportskih aktivnosti i treninga selekcionisanih pojedinaca i grupa na svim nivoima takmičarskog sporta dece, omladine i odraslih, za sprovođenje rekreacijskih aktivnosti u okviru pokreta sport za sve, da kreiraju inkluzivnu politiku i sprovode inkluziju u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja i razvijaju pozitivne socijalne odnose od najranijeg dobnog uzrasta kroz organizacione oblike fizičkog vežbanja; osposoblјeni za ostvarivanje širih društvenih cilјeva, kao i drugih vidova razvoja društvene svesti i društva prema rastućim zahtevima društva, za razvoj kritičkog i samokritičkog mišlјenja i usvajanje objektivnog stava u odnosu na bilo koju praktičnu situaciju; za uklјučivanje u naučno istraživački rad sistemskog karaktera i rad na projektima; da prezentuje rezultate svog naučnog rada naučnoj i stručnoj javnosti, za praćenje inovacija i savremenih naučnih tokova i njihove implementacije u praksi, za nastavak naučnog i stručnog usavršavanja na specijalističkim i doktorskim studijama.
TABELE PREDMETA
PRVA GODINA | ||||
NAZIV PREDMETA | Semestar | Status predmeta | ESPB | |
1 | Metodologija naučnog istraživanja | 1 | O | 9 |
2 | Teorija i metodika fizičkog vaspitanja i sporta | 1 | O | 9 |
IZBORNI PREDMETI – GRUPA 1 | ||||
3
| Školski sport | 1 | I | 7 |
Metodika fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta | 1 | I | 7 | |
IZBORNI PREDMETI – GRUPA 2 | ||||
4
| Inkluzija u organizovanim fizičkim aktivnostima | 1 | I | 7 |
Analitika i dijagnostika u fizičkom vaspitanju i sportu | 1 | I | 7 | |
IZBORNI PREDMETI – GRUPA 3 | ||||
5
| Pedagoško didaktička istraživanja u fizičkom vaspitanju i sportu | 1 | I | 7 |
Menadžment u obrazovanju i sportu | 1 | I | 7 | |
6 | Psihologija sporta i fizičke aktivnosti | 2 | O | 7 |
7 | Studijski istraživački rad na teorijskim osnovama master rada | 2 | O | 8 |
8 | Stručna praksa | 2 | O | 3 |
9 | Master rad-izrada i odbrana | 2 | O | 10 |
Ukupno ESPB | 60 |
SVRHA
Svrha studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport je da studentima omogući sticanje adekvatnog teorijsko-primenjivog znanja, kompetencija i kvalifikacija koje su društveno opravdane i korisne iz oblasti teorije i metodike fizičkog vaspitanja i sporta, školskog sporta, metodike fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta, inkluzije u organizovanim fizičkim aktivnostima, analitike i dijagnostike u fizičkom vaspitanju i sportu, pedagoško didaktičkih istraživanja u fizičkom vaspitanju i sportu, menadžmenta u obrazovanju i sportu, psihologije sporta i fizičke aktivnosti, takođe, da se osposobe za profesiju master profesor fizičkog vaspitanja i sporta, za praćenje, razvoj i primenu novih naučnih i stručnih dostignuća u ovoj oblasti, kao i za samostalni studijski istraživački rad. Usvojena znanja i veštine omogućiće svršenim studentima da kvalitetno i kompetentno obavlјaju nastavu fizičkog vaspitanja na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja, od predškolskog do visokoškolskog, za sprovođenje programiranih sportskih aktivnosti i treninga selekcionisanih pojedinaca i grupa na svim nivoima takmičarskog sporta dece, omladine i odraslih, za sprovođenje rekreacijskih aktivnosti u okviru pokreta sport za sve, da kreiraju inkluzivnu politiku i sprovode inkluziju u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja i razvijaju pozitivne socijalne odnose od najranijeg dobnog uzrasta kroz organizacione oblike fizičkog vežbanja, da uvažavaju društvene razlike i vrše senzibilizaciju učesnika u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja.
Predmeti na ovom studijskom programu su stručno odabrani tako da njihovom obradom i savladavanjem studenti postaju sposobni da učestvuju u rešavanju praktične problematike u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, da svoja znanja i veštine inkorporiraju u timski rad na praćenje i primenu novih naučnih otkrića u ovoj oblasti. Vrednost ovog studijskog programa procenjuje se kroz njegovu naučnu celishodnost u okvirima postojećih tokova nauke i prakse razvoja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta kako u domaćim, tako i u inostranim obrazovnim institucijama. Zbog toga je ovaj studijski program i kompatibilan sa programima istih ili sličnih usmerenja na domaćim i inostranim visokoobrazovnim institucijama.
Doprinos Fakulteta jeste i podrška Strategiji stručnog i tehnološkog razvoja Republike Srbije, kroz prvenstveno očuvanje i razvoj ukupnog naučno – istraživačkog potencijala i opšteg fonda znanja, kao važnih činilaca uklјučivanja Srbije u Evropske integracione procese.U tom kontekstu Fakultet je obezbedio lјudske i druge materijalne i tehnološke resurse za razvoj naučno istraživačkog rada u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta i svoje aktivnosti usmerio na realizaciju nacionalnih i međunarodnih naučnih i stručnih projekata.
Doprinos Fakulteta je i Strategiji razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020.godine, između ostalog kroz aktivnosti da se privreda, nauka, kultura, sport, obrazovanje i druge delatnosti u Republici Srbiji pridružuju zajedničkom evropskom prostoru sa cilјem da postane konkurentan i produktivan činilac ukupnih razvojnih stremlјenja koje sledi Evropa.
Studijski program MAS Fizičko vaspitanje i sport koncipiran je tako da omogućava obrazovanje savremenih kadrova – master profesora fizičkog vaspitanja i sporta, po odgovarajućim međunarodnim standardima, spremnih da se suoče sa brojnim i relevantnim promenama u ovoj oblasti. Kao polazište u izradi studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport poslužilo je dugogodišnje iskustvo i praksa najeminentnijih međunarodnih visokoobrazovnih institucija.
CILJ
Fakultet za sport, Univerzitet „Union – Nikola Tesla“ ima za cilј visok kvalitet procesa studija i kvalitet diplomaca u skladu sa principima prestižnih evropskih i drugih međunarodnih visoko obrazovanih ustanova.
Studijski program Fizičko vaspitanje i sport master akademskih studija ima jasno definisane cilјeve zasnovane na bazi iskustava i savremenih inovacija i znanja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, koja se izučavaju na istim/sličnim visokoobrazovnim institucijama u zemlјi i svetu.
Osnovni cilј studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master akademskih studija jeste obrazovanje master profesora fizičkog vaspitanja i sporta, kompetentnog i samostalnog stručnjaka koji vrednuje, ceni i promoviše fizičku aktivnost kao značajnu odliku zdravog načina života, kome je kroz ovaj program omogućeno sticanje savremenih teorijskih i praktično primenjivih znanja, razvijanje novih veština kroz aktivnosti istraživanja u cilјu kompetentnog rešavanja praktičnih i teoretskih problema istraživačko-razvojnog i inovativnog karaktera, kritičko tumačenje u vezi primenjenih modela, postupaka i ostvarenih rezultata istraživanja, kao i dalјe usavršavanje znanja u svim oblicima profesionalne delatnosti i sposobnosti neophodnih za nastavak studija na višem nivou obrazovanja.
Konkretni cilјevi studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport su:
- produblјivanje prethodno stečenih teorijskih i praktičnih znanja, ali i nadogradnja u savremenim trendovima u razvoju fizičkog vaspitanja i sporta;
- osposoblјeni za samostalno koncipiranje i sprovođenje istraživanja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, celovito razmatranje problema, delotvorno rešavanje stručnih problema, kao i kritičkog i kreativnog mišlјenja;
- obrazovanje istraživača osposoblјenih za timski rad, za saopštavanje i prenošenje sopstvenih znanja i rezultata na saradnike i njihovo objavlјivanje u naučnoj, stručnoj i široj javnosti;
- ovladavanje specifičnim praktičnim veštinama potrebnim za uspešno obavlјanje poslova nastave fizičkog vaspitanja na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja, od predškolskog do visokoškolskog, za sprovođenje programiranih sportskih aktivnosti i treninga selekcionisanih pojedinaca i grupa na svim nivoima takmičarskog sporta dece, omladine i odraslih, za sprovođenje rekreacijskih aktivnosti u okviru pokreta sport za sve, da kreiraju inkluzivnu politiku i sprovode inkluziju u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja, da doprinose svestranom razvoju učenika i njegove sposobnosti za stvaralačku primenu fizičke kulture u životu s cilјem otklanjanja nedostataka, jačanja zdravlјa, radne i odbrambene sposobnosti;
- razvijanje kreativnih sposobnosti, sposobnosti profesionalnog komuniciranja sa partnerima, kao i sa članovima interdisciplinarnih timova;
- osposoblјenost za obavlјanje profesionalnih zadataka poštujući odgovarajuće etičke norme;
- pripremlјenost za nastavak naučnog i stručnog usavršavanja.
KOMPETENCIJE
Savladavanjem studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master studija, student stiče opšte i predmetno specifične sposobnosti koje su u funkciji kvalitetnog obavlјanja delatnosti u ovoj oblasti.
Opšte kompetencije koje stiču studenti studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master studija su:
- Sposobnost dijagnoze, analize, sinteze i predviđenja rešenja i posledica u procesu fizičkog vežbanja;
- Ovladaju metodama, i procesima istraživanja i rada u okviru sporta i fizičkog vaspitanja;
- Razvijanje sposobnosti kritičkog i samokritičkog mišlјenja i usvajanje objektivnog stava u odnosu na bilo koju praktičnu situaciju;
- Praćenje inovacija i savremenih naučnih tokova u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta i njihove implementacije u praksi;
- Osposoblјenost da jasno i nedvosmisleno saopšte vlastite rezultate i zaklјučke zasnovane na egzaktnim i operativnim znanjima i racionalnim razlozima, i to kako stručnoj javnosti, tako i onima koji to nisu;
- Osposoblјenost za timski rad i profesionalnu etiku u radu;
- Osposoblјenost da stečena znanja primene u svakodnevnoj praksi;
- Da nastave školovanje, ukoliko se za to opredele.
Predmetno specifične kompetencije koje stiču studenti studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master studija su:
- temelјno poznavanje i razumevanje naučnih disciplina u okviru fizičkog vaspitanja i sporta, razvijena sposobnost za analizu i sintezu u rešavanju opštih i specifičnih problema sporta i fizičkog vaspitanja, između ostalih, teorije i metodike fizičkog vaspitanja i sporta, školskog sporta, metodike fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta, inkluzije u organizovanim fizičkim aktivnostima, analitike i dijagnostike u fizičkom vaspitanju i sportu, pedagoško didaktičkih istraživanja u fizičkom vaspitanju i sportu, menadžmenta u obrazovanju i sportu, psihologije sporta i fizičke aktivnosti
- sposobnost rešavanja konkretnih problema iz odabrane oblasti fizičkog vaspitanja i sporta uz upotrebu savremenih naučnih metoda i postupaka i uz multidisciplinaran i interdisciplinaran pristup – samostalnost u procesu predlaganja rešenja i predviđanja posledica;
- povezivanja teorijskih i praktičnih znanja iz različitih oblasti fizičkog vaspitanja i sporta i njihove primene u profesionalnom radu;
- razvijen osećaj za kontinuirano praćenje i primenu novina u struci – ovladavanje metodama i postupcima koji se koriste u procesu istraživanja, stručne analize i evaluacije u profesionalnom radu, unapređivanje nauke fizičkog vaspitanja i sporta i struke;
- razvoj profesionalnih veština i spretnosti u upotrebi stečenih znanja u praksi; timski rad, lakoća komunikacije sa ekspertima i neekspertima u multi i interdisciplinarnim timovima;
- sposobnost upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija u ovladavanju znanjima odgovarajuće oblasti – za prezentovanje rezultata rada, za korišćenje savremene literature, za dalјe samostalno stručno usavršavanje i kontinuiran razvoj karijere.
Ishodi učenja studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport su:
- ovladao složenim teorijsko-metodičkim znanjima fizičkog vaspitanja i sporta, što omogućava viši nivo upravlјanja i kontrolu procesa fizičkog vaspitanja i sporta;
- osposoblјen za razvijanje stavova i navika o bavlјenju školskim sportom, kao i operacionalizijom znanja u praksi; za primenu programske inovacije u školskom sportu;
- osposoblјen za analizu i ocenu stanja fizičkog vaspitanja u predškolskim ustanovama i ocenu sistema fizičko-zdravstvenog rada u grupi;
- osposoblјen da uvažava društvene razlike i vrši senzibilizaciju učesnika u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja; da kreira i sprovodi inkluzivnu politiku u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja;
- osposoblјen za izvođenje i tumačenje rezultata laboratorijskih i terenskih funkcionalnih dijagnostičkih protokola; razume proceduru merenja i kontrolu testiranja u pojedinim područjima fiziološke dijagnostike; ovladao je veštinama funkcionalne dijagnostike posebnih grupa (deca, bolesnici, gojazne osobe).
- osposoblјen za analizu i sintezu osnovnih naučnih dostignuća u području teorija vaspitanja i teorija ličnosti, kao i njihovu primenu u nastavno-trenažnom i takmičarskom procesu sportista;
- osposoblјen za definisanje, analizu i rešavanje složenih poslovnih situacija korišćenjem adekvatnih mehanizama upravlјanja u obrazovnim institucijama i sportskim organizacijama;
- osposoblјen da jasno prenese ideje o psihološkim teorijama i praksi; da izabere strategije i pristupe za uspostavlјanje, integraciju i upravlјanje programom performanse psihologije u trenerskom okruženju;
- razume ulogu koju psiho-socijalne varijable igraju u pobolјšanju performansi.
Kompetencije studenata u smislu ostvarivanja svojih prava na dalјe obrazovanje i mogućnost zapošlјavanja i ostvarivanja prava na rad su:
- Pristup dalјem studiranju – pravo na dalјe obrazovanje i usavršavanje,
- Upis na specijalističke akademske studije,
- Upis na doktorske studije.
Drugi stepen master studija Fizičko vaspitanje i sport omogućuje licu sticanje zvanja je master profesora fizičkog vaspitanja i sporta, kao i obavlјanje profesionalnih aktivnosti za koje su kvalifikacije date.