Brzina koju je modernom novinarstvu agresivno nametnuo internet doprinela je da najbrži među tradicionalnim medijima – informativne agencije vaskrsnu makar u oblasti akademskog obrazovanja, pre svega zahvaljujući činjenici da u njihovom slučaju uz brzinu ide i tačnost, čime se internet baš ne može pohvaliti. Uz to, pravila lida i obrnute piramide koja se kao zanatska mantra ponavljaju među novinarima duže od jednog veka obavezuju nas da akademski obrazovane novinare uvedemo u taj svet fabrike vesti.
Otuda je ova knjiga namenjena studentima novinarstva da u najkraćem, poput agencijske vesti, saznaju sve o agencijama, njihovoj istoriji i organizaciji rada, opštim karakteristikama novinarstva koje je toliko uticalo na ostale posebnosti i karakteristične momente agencijskog novinarskog stila, uz osvrt na odnos agencija i interneta i nemerljiv doprinos mreže savremenom radu postojećih fabrika vesti. Time će studenti ovladati teorijskim i praktičnim znanjima, uz obilje susreta sa agencijskim novinarima i praktičnim funkcionisanjem na licu mesta u agencijama, kako bi stekli neophodno znanje u korišćenju agencijskih servisa, bez obzira gde će imati svoj prvi novinarski angažman.